Wat gebeurt er als ik niet kom opdagen voor de afspraak?

Meld ten minste 24 uur van tevoren uw afspraak af. Bij afmelding binnen 24 uur kunnen we 70 procent van het voor u geldende tarief bij u in rekening brengen.

Kan ik zonder verwijzing van de huisarts bij jullie terecht?

Ja. U kunt eerst uw huisarts raadplegen, maar u kunt ook zonder verwijsbrief van de huisarts direct bij ons terecht.

Waar kan ik jullie bereiken?

U kunt ons bereiken via het telefoonnummer (038) 421 63 94. U kunt onze praktijk vinden aan de Voorsterweg 44 – 004, 8042 AD, in Zwolle. U kunt hier uw persoonlijke routebeschrijving opvragen.

Met welke klachten kan ik bij jullie terecht?

Met al uw klachten aan uw spieren, banden, gewrichten en zenuwen oftewel uw bewegingsapparaat. Ook kunnen wij u behandelen bij klachten veroorzaakt door spanningen. Denk aan werkdruk, een conflict of een emotionele gebeurtenis. We zijn gespecialiseerd zijn in aandoeningen gerelateerd aan de wervelkolom gerelateerde zoals een hernia (een uitstulping van de tussenwervelschijf die drukt tegen een zenuw), een stenose (een vernauwing), een ischias (een vorm van zenuwpijn in de rug) en discopathie (een uitpuiling of uitstulping van een tussenwervelschijf in de wervelkolom als gevolg van slijtage, zonder druk op de zenuw).

Vergoed mijn verzekering jullie behandeling?

Uw zorgverzekeraar vergoed in alle gevallen onze therapie als u voldoende aanvullend bent verzekerd. Meestal geldt voor u een maximaal aantal behandelingen per jaar. Wij hebben met alle verzekeraars in de regio een contract met afgesproken tarieven. Onze declaratie gaat automatisch direct naar uw verzekeraar. Bent u onvoldoende of niet verzekerd, dan ontvangt u een rekening. Zie hieronder de tarieven. Klik hier voor een overzicht van de vergoedingen.

Waar staat DTC voor?

DTC staat voor Diagnostisch Therapeutisch Centrum. Dat wil zeggen dat we een diagnose bieden en daar uw behandeling (therapie) nauwgezet op afstemmen. Wij zijn gespecialiseerd in de diagnose en behandeling van klachten veroorzaakt door de wervelkolom, bijvoorbeeld een hernia of een stenose (een vernauwing). We werken daarbij samen met wervelkolom specialisten. Daarnaast bieden wij fysiotherapie.

Hoe stellen jullie een diagnose?

Na het maken van een afspraak komt u bij ons langs. Wij inventariseren tijdens uw bezoek uw klachten. U krijgt antwoord (een diagnose) op uw vragen. Waardoor worden uw klachten veroorzaakt? Welke factoren verergeren of verminderen de pijn? In ons onderzoek proberen we met u te achterhalen of er een patroon zit in uw klachten. Vervolgens stellen we een gericht plan voor de behandeling op, aan de hand van onze kennis over manuele therapie, mechanische diagnostiek en therapie. Waar willen we staan over enkele weken? Wat kunt u zelf al doen om de klachten te verminderen? Na de diagnose kunnen we starten met uw behandeling

Waar bestaat mijn behandeling uit?

Dat is afhankelijk van uw klachten. U krijgt bij ons een persoonlijke behandeling. We kunnen al wel zeggen dat we uw behandeling richten op het opbouwen van een zodanige druk dat dit gunstig is voor uw klacht. Dat klinkt moeilijk, maar dat is het niet. Met oefeningen bijvoorbeeld kunt u de gevolgen van een hernia verminderen. Heeft u een beperking van uw beweging die het herstel in de weg staat? Dan proberen we die eerst met manuele therapie op te lossen. U krijgt van ons een instructie voor uw houding, specifieke oefeningen of inzicht in uw bewegingen mee. Ook krijgt u van ons advies: hoe kunt u uw klachten (voortaan) voorkomen?

Welke behandelingen oftewel therapieën bieden jullie aan?
Wat als blijkt dat jullie weinig voor me kunnen doen?

In enkele gevallen is uw aandoening zo dat u geen baat hebt bij onze therapie. We geven u dan gericht advies. Wat is de mogelijke reden dat de behandeling niet aanslaat? Wellicht kunt u gezien worden door één van de specialisten waar we mee samenwerken. In overleg met u en, als u dat wilt, uw huisarts zoeken we naar een passend alternatief.

Bieden jullie ook behandeling aan huis?

Ja, we bieden aan behandeling bij u thuis aan. U hebt hiervoor wel een verwijzing van de arts nodig. Daarin staat vermeld dat u niet in de gelegenheid bent naar de praktijk te komen. U bent bijvoorbeeld geopereerd en u heeft een nieuwe heup? Dan verrichten we de eerste behandelingen aan huis.

Klachtenregeling

Alle medewerkers in de praktijk zetten zich in om de zorg aan u als patiënt zo goed mogelijk te bieden. Indien u zich, om welke reden dan ook, niet goed geholpen voelt, aarzelt u dan niet om dit met één van ons te bespreken. Het is in ieders belang dat misverstanden worden opgehelderd en dat fouten worden hersteld. Wij doen er ons best voor. Mocht uw klacht desondanks niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u terecht bij Keurmerk Fysiotherapie. Stuur een mail naar klacht@keurmerkfysiotherapie.nl en een klachtenconsulent van Keurmerk Fysiotherapie neemt contact met u op en zal proberen samen met u en uw fysiotherapeut tot een oplossing te komen.

Heeft u een vraag die nog niet in lijst staat?

Dan kunt u ons mailen via de Route en Contact pagina, wij komen er binnen twee werkdagen bij u op terug.